多摩大学 現代の志塾

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実践的に学ぶサービスマネジメント

IMAMURA Yasuko今村 康子ゼミ

  • Course Description / 講義の概要

    "Service" is becoming increasingly important not only in the service industry, such as airlines, hotels, etc., but also in the manufacturing industry.
    This seminar deals with service management and students learn how "customer delight experiences" are created. After learning the principles common to various services, students will deepen their practical knowledge of service management by learning and researching real-world cases through lectures from external instructors and fieldwork.

    航空会社・ホテル・ブライダル・テーマパーク等のサービス業だけでなく、製造業でさえもサービスの重要性が増しています。本ゼミナールでは、サービスマネジメントを扱い、特に重要視されている「優れた顧客体験」がどのように創りされるのかを研究します。様々なサービスに共通する原理を学んだ上で、第一線で活躍する方々から話をうかがい、フィールドワークを行うことで実社会での事例を学び、研究することでサービスマネジメントの実践的な知見を深めていきます。

    Aspiration / ゼミの「志」

    We aim to develop human resources who can create or facilitate connections between people and between people and society through their own actions. By learning frameworks for demonstrating service and hospitality, students will acquire the skills needed in society that go beyond mastering hospitality in customer service. We will actively implement interactions with people.

    人と人、社会と人のつながりを自らの行動で生み出し、より円滑にしていける人材の育成を目指しています。サービスやホスピタリティ発揮のためのフレームワークを学ぶことで、接客におけるホスピタリティの修得にとどまらない社会で必要とされる力を身につけます。人との交流を積極的に実施していきます。

    Additional Information/留意事項

    It is desirable to have taken Tourism Service Advanced Management I/II in advance.

    観光サービス高度マネジメントⅠ・Ⅱを履修していることが望ましい

  • 今村 康子
    今村 康子
    グローバルスタディーズ学部 准教授
    専門
    観光学
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